Albă, neagră, roșie…

… plata, rotunda, cu bobul mare sau mic, fasolea uscata are o multitudine de forme, culori, gusturi si beneficii. O putem gasi peste tot, de la piete la supermarketuri si magazine naturiste. De multe ori tindem sa o ignoram sau sa o adaugam prea rar in meniul nostru, desi este una dintre minunile naturii. 

Ca majoritatea leguminoaselor, fasolea are un continut perfect echilibrat de carbohidrati cu amidon si proteine: aproximativ 50% din aportul lor de calorii provine din carbohidrati complecsi si 20-30% din proteine, cu foarte putine grasimi, in special acizi grasi esentiali, omega-3 si omega-6. Toate acestea sunt completate de fibre, vitamine B si E, fier, zinc si magneziu.

In functie de soiul folosit, putem sa adaugam si alte beneficii.

💫Fasolea neagra contine niveluri ridicate de flavonoizi, in special antocianina, cu abilitati puternic antioxidante.

💫 Este o sursa excelenta de acid folic si de molibden (un mineral folosit pentru metabilismul azotului).

💫 Antioxidantii intarzie procesul de imbatranire a organismului, accelereaza refacerea celulelor, intaresc sistemul imunitar si il sustin in lupta cu bolile, asigura mentinerea unui ten frumos, contribuie la imbunatatirea circulatiei capilare si a functiilor creierului.

💫 Fibrele ne ajuta sa avem un sistem digestiv sanatos, contribuie la scaderea nivelului de colesterol din sange.

💫 Flavonoidele sunt antioxidanti care combat radicalii liberi si pot contribui la prevenirea cancerului prin inhibarea cresterii vaselor de sange la tumorile canceroase, incetinind astfel cresterea celulelor canceroase.

💫 Vitamina B9 (acidul folic) joaca un rol cheie in lupta impotriva dezvoltarii bolilor neurodegenerative, cum ar fi Alzheimer sau Parkinson.

💫 Magneziul ajuta la mentinerea unei tensiuni arteriale echilibrate si la stabilizarea fierului in organism, mentinand sanatatea globulelor rosii si implicit sanatatea inimii.

💫 Continutul redus de grasimi, dar bogat in fibre cresc senzatia de satietate si ne ajuta sa ne mentinem greutatea corporala.

Reteta mea de astazi este pentru humus din fasole neagra cu leurda: am folosit 200g de fasole neagra fiarta, 2 linguri de susan rumenit in tigaie si macinat in rasnita de cafea, 2-3 linguri de ulei de masline, 1 legatura de leurda, zeama de la 1/2 lamaie si un praf de sare. Le-am amestecat pe toate intr-un blender pana au devenit pasta (daca e nevoie, puteti adauga putina apa). 

Calcul caloric per portie (100g):

Kcal: 324

Proteine: 17g

Lipide: 11g

Carbohidrati: 37g

Fibre:18g

Sânziana Mițurca

Coach Nutriție

Tell Us What You Think
3Like5Love0Haha1Wow0Sad0Angry