Beneficiile introducerii meiului în dietă

O alternativa a cerealelor clasice si un aliment complet, meiul este o pseudo-cereala care ne ajuta sa ne imbunatatim digestia, sa ne mentinem greutatea sub control si pielea sanatoasa si luminoasa.

Meiul este inclus de catre specialistii in nutritie in lista de superalimente naturale pentru intarirea sanatatii datorita continutului ridicat de proteine, fibre, vitamine A, C, B, potasiu, fosfor, magneziu, mangan, cupru si antioxidanti. In plus, nu contine gluten fiind o varianta foarte buna pentru persoanele cu intoleranta la gluten.

Principalul beneficiu al acestei pseudo-cereale este ca sustine buna functionare a digestiei: datorita efectului alcalin poate fi utilizat cu succes pentru a combate acidoza (excesul de acizi) din stomac, combatand astfel indigestia cronica, gazele, balonarile, greata, ulceratiile stomacale, respiratia urat mirositoare (semnul unei digestii slabe si al inmultirii bacteriilor) si hiperaciditatea.

Mai mult decat atat, meiul:

  •  Ne protejeaza inima si stimuleaza productia naturala de insulina a organismului, previnind astfel aparitia diabetului, datorita continutului ridicat de magneziu;
  • Scade nivelul colesterolului din sange prin reducerea trigliceridele prevenind astfel problemele cardiovasculare;
  • Stimuleaza refacerea tesuturilor prin fosforul continut care joaca un rol esential in regenerarea celulara;
  •  Sustine eliminarea toxinelor din organism si ne ajuta sa ne mentinem greutatea in frau datorita fibrelor;
  •  Ne ajuta sa avem pielea ferma si elastica, precum si parul sanatos datorita lizinei si prolinei continute (aminoacizi), dar si a vitaminelor C si E.

Reteta de azi este pentru chiftele din mei cu morcovi si patrunjel. 100g de mei spalat bine se fierbe timp de 15 minute, se lasa la racit, apoi se amesteca cu 2 morcovi mici dati pe razatoarea mare si fierti si ei, 1 ceapa mica tocata marunt, 2 linguri de seminte de susan si 2 linguri de seminte de in macinate. Se adauga boia iute, sare, piper, patrunjel si 1 lingura de ulei de masline. Eu le-am copt in cuptor timp de 20 de minute, pe foaie de copt.

Calcul caloric per portie (200g):

Kcal:250

Proteine: 9g

Lipide: 25g

Carbohidrati: 34g

Fibre: 8g

Sânziana Mițurca

Coach de Nutriție

Tell Us What You Think
0Like0Love0Haha0Wow0Sad0Angry

0 Comment

Leave a comment