Bucuriile primăverii din balcon, în castron

Zilele trecute am cules rodul catorva seminte plantate cu grija si drag in galeata mea din balcon pe care o folosesc pe post de jardiniera: primele frunze de patrunjel. Si pentru ca soarele si ploaia (fie din cer, fie din stropitoarea mea) au fost generoase anul asta, am reusit sa culeg o cantitate suficienta cat sa fac o salata tabbouleh a carei vedeta este exact patrunjelul.

Cu mai multa vitamina C decat lamaile si mai mult fier decat spanacul, patrunjelul contine si vitaminele A, B1,B2, B3, B5, B6, B9, K si E, alaturi de glucide, proteine, minerale (potasiu, calciu, fosfor, magneziu, sodiu), fluor. ulei volatil, flavonoizi si fibre.

Beneficiile patrunjelului depasesc cu mult condimentarea mancarii noastre de zi cu zi (cel putin in perioada aceasta eu il folosesc in aproape orice fel de mancare):

  • Are un efect puternic antioxidant, detoxifiant si sustine sanatatea ficatului datorita continutului ridicat de vitamina C si A. Aceleasi vitamine ne intaresc sistemul imunitar;
  •  Reduce stresul si raspunsul inflamator al organismului si are un efect pozitiv asupra pielii si a parului datorita vitaminelor B si E;
  • Sustine sanatatea oaselor si a dintilor datorita fierului si fluorului;
  • Favorizeaza eliminarea apei din organism si curatarea rinichilor prin efectul diuretic pe care il are;
  • Protejeaza sanatatea inimii prin fluidizarea sangelui, dilatarea arterelor, impiedicarea aparitiei cheagurilor de sange si scaderea riscului de ateroscleroza;
  • Are efect antiinflamator reducand durerile de articulatii;
  • Frunzele de patrunjel pot fi folosite si impotriva respiratiei cu un miros neplacut: prin mestecarea frunzelor prospete timp de 2-3 minute sunt distruse bacteriile din cavitatea bucala si respiratia va avea un miros proaspat si placut.

Reteta pentru salata: 2-3 legaturi mari de patrunjel se toaca marunt, alaturi de 1 legatura de menta, 3 cepe verzi, 2-3 rosii, 1-2 linguri de ulei de masline, zeama de la 1/2 lamaie, sare si piper. La final am adaugat 1 cana de cuscus fiert si racit si am amestecat totul intr-un bol mare.

Calcul caloric per portie (250g)

Kcal: 312

Proteine: 4g

Lipide: 23g

Carbohidrati: 25g

Fibre:5.8g

Sânziana Mițurca

Coach de Nutriție

Tell Us What You Think
0Like1Love0Haha0Wow0Sad0Angry

0 Comment

Leave a comment