Când cacaoa devine ciocolată și ne înfrumusețează viața…

Culoarea maroniu inchis ne trezeste papilele gustative cu mult inainte ca bucatica cremoasa sa ne ajunga pe limba, anticipand bucuria produsa de gustul dulce amarui care ne va invada toata gura. Iar cand aceasta chiar ajunge sa ni se topeasca incet pe limba suntem siguri ca viata poate fi extrem de savuroasa.

Ciocolata este un desert iubit de toata lumea. Ceea ce nu multi stiu, insa, este ca il putem pregati usor si repede in casa, folosind doar patru, maximum 5 ingrediente (in functie de preferinte). 

Vedeta acestui preparat este cacaoa, pretuita inca de pe vremea aztecilor datorita proprietatilor sale afrodisiace, antioxidante si a gustului minunat. In plus, este bogata in minerale (calciu, crom, magneziu, potasiu, fosfor, zinc, fier), vitamine (complexul B – B1, B2, B3, B6, B9 -, C si E), flavonoide (compusi derivati din plante cu rol antioxidant), proteine, grasimi si carbohidrati.

Partea cea mai faina esta ca gustul nu este principalul motiv pentru care ar trebui sa consumam cacao cat mai des,aceasta avand multe alte beneficii pentru sanatate:

  • Ne da o stare de bine si ne sustine in lupta impotriva depresiei prin stimularea eliberarii de endorfine si serotonina, substante numite si hormonii fericirii, care ne ajuta si in lupta impotriva oboselii cronice;
  •  Ne ajuta sa ne mentinem piele frumoasa si proaspata datorita antioxidantilor;
  • Tot antioxidantii o fac un aliat de nadejde in lupta cu radicalii liberi, reducand degradarea celulelor si contribuind la mentinerea creierului sanatos (cu efect benefic asupra memoriei), intarirea inimii si stimularea colesterolului benefic (HDL). Ma mult, consumul de cacao contribuie la prevenirea unor boli precum cancer, Alzheimer, diabet zaharat, infarct miocardic sau accident vascular cerebral.
  • Magneziul care se gaseste in cantitati mari in cacao (un mineral cu rol de alcalinizare) sustine buna functionare a creierului, inimii, sistemului digestiv si a oaselor;
  • Cromul ajuta metabolismul, reduce poftele alimentare, regleaza grasimile si colesterolul.

Cacaoa, desi este o sursa de cofeina, nu creaza dependenta (despre ciocolata nu ma pronunt).

Reteta pentru 200g de ciocolata: 2 linguri de ulei de cocos, 4 linguri de pudra de cacao, 1-2 linguri de zahar de flori de cocos (il puteti inlocui cu zahar din trestie de zahar/sfecla sau miere) se amesteca bine pana compozitia devine omogena. Din acest punct puteti adauga orice arome va plac. Eu am adaugat cateva boabe de cacao sfaramate pentru crocanteala, 1 lingurita de suc de menta pe care l-am obtinut pisand frunze proaspete intr-un mojar si cateva frunze de menta tocate. Am turnat compozitia in tavita pentru gheata si am lasat-o in congelator 12 ore.

Calcul caloric per portie (2 cubulete – 30g)

Kcal: 120

Proteine: 3.15g

Lipide: 7.35g

Carbohidrati:15 g

Fibre:5g

Sânziana Mițurca

Coach de Nutriție

Tell Us What You Think
0Like1Love0Haha0Wow0Sad0Angry

0 Comment

Leave a comment