Ce putem ronțăi la fimul din seara asta?…Năut copt cu condimente

Ce putem face in momentele in care chiar am rontai ceva, dar totusi vrem sa evitam chipsurile sau alte tipuri de junk-food? Coacem naut condimentat si aromat in cuptor.Este delicios, sanatos si super usor de pregatit.

Nautul reprezinta o sursa buna de proteine: 1 cana (200 grame) are 18 grame de proteine, aproximativ 25% din cantitatea recomandata zilnic. In plus, contine fibre, vitamine, in special complexul B si minerale, (calciu, potasiu, molibdenu, fosfor, fier, zinc si magneziu).

Printre beneficiile consumului de naut se numara:

  •  Fibrele ajuta la reglarea glicemiei, previn constipatia si reduc nivelul colesterolului;
  •  Acidul folic este un nutrient vital pentru creier si pentru sanatatea sistemului nervos, pentru productia de globule rosii din sange, pentru sanatatea sistemului cardiovascular si pentru sanatatea sistemului reproducator;
  •  Fierul este esential pentru producerea globulelor rosii din sange, ferindu-ne de anemie, contribuie la o buna sanatate a sistemul imunitar precum si la reglarea temperaturii corpului;
  • Magneziul joaca un rol in important in functionarea muschilor si a nervilor (inclusiv in actiunea muschiului inimii), contribuind astfel la calmarea corpului si a mintii, ajuta la asimilarea calciului in oase si la reglarea nivelului de glucoza din sange, purifica organismul si elimina toxinele din corp.

Reteta pentru naut copt:

 Ingrediente:

200g de naut fiert

1 foaie de dafin

1 lingurita de ulei (de care preferati)

zeama de la 1/4 lamaie

sare (dupa gust)

boia iute (sau orice condimente preferati)

 Mod de preparare:

1. Lasam nautul la inmuiat peste noapte (intre 12-15 ore).

2. Spalam bine nautul si il punem la fiert cu foaia de dafin.

Tip: timpul de fierbere poate varia intre 30 si 60 de minunte (in functie de dimensiunea boabelor de naut) asa ca e important sa il verificati constant.

3. Scurgem nautul si il lasam sa se raceasca.

4. Intr-un castron amestecam uleiul cu condimentele si apoi adaugam nautul.

5. Rasfiram bine boabele de naut condimentat intr-o tava de copt si le coacem la temperatura medie intre 30 si 45 de minute, in functie de cat de crocant ne dorim sa iasa.

Tip: dupa 30 de minute va fi crocant la exterior si moale in interior; dupa 45 de minute va fi crocant in intregime.

Calcul caloric per portie (100g):

Kcal: 180

Proteine: 8.9g

Lipide: 4g

Carbohidrati: 27.4g

Fibre: 7.6g

Sânziana Mițurca

Coach de Nutriție

Tell Us What You Think
0Like1Love0Haha0Wow0Sad0Angry

0 Comment

Leave a comment