Chips-uri din legume

Chips-urile din legume sunt atat de delicioase  si usor de preparat incat, in ultima saptamana, le-am mancat in fiecare zi  fie ca garnitura, fie ca gustare intre mese. Planul initial a fost sa incerc cu morcov, pastranac si sfecla pentru a vedea care este cea mai gustoasa varianta, dar nu am ajuns la nici o concluzie pentru ca de fiecare data cand muscam dintr-un chips, fie el din morcov, pastranac sau sfecla, aveam senzatia ca acela este cel mai gustos. Si asa am ajuns sa continuu sa le combin  pentru un plus de arome, culori si beneficii pentru sanatate.

 Morcovii ne ajuta sa vedem mai bine datorita continutului ridicat de betacaroten transformat de organism in vitamina A, completat de luteina si zeaxantina. Aceeasi nutrienti ne ajuta sa obtinem si un bronz uniform si ne protejeaza impotriva efectelor razelor UV, responsabile de aparitia ridurilor.

 Pastarnacul este sarac in calorii, dar bogat in vitamina C, acid folic, fibre si potasiu. Este eficient in stimularea sistemului digestiv, in reglarea nivelului de zahar din sange si in reducerea nivelului de colesterol, previne anemia (200g de pastarnac contin 20% din necesarul zilnic de acid folic), stimulează productia de collagen si participa la metabolismul grasimilor.

 Sfecla reprezinta si ea o sursa importanta de fibre solubile si insolubile, care combat grasimile, contribuie la eliminarea toxinelor din organism, abunda în vitamine precum o parte din complexul B si C, si contine multi aminoacizi, importanti pentru dezvoltarea si mentinerea tesutului muscular.

Reteta de chips-uri din legume este foarte simpla si usor de pregatit. Puteti folosi doar un tip de legume, pe toate sau chiar altele precum cartoful dulce.

Ingrediente:
3 morcovi
2 bucati de pastarnac
1 sfecla
1 lingurita ulei de masline
condimente la alegere (eu am folosit ardei iute, oregano si rozmarin)
sare si piper (dupa gust)

 Mod de preparare:
1. Curatam si spalam bine legumele.
2. Le taiem in rondele subtiri (eu am folosit un disc feliator de 2,4 mm).
3. Le punem intr-o tava, pe hartie de copt, le stropim cu ulei si presaram condimentele.
4. Le coacem in cuptorul preincalzit la o temperatura de aprox 180-200 grade, timp de 20-30 de minute, amestecand incontinuu ca sa nu se arda.

Calcul caloric per portie (200g):
Kcal: 160
Proteine: 2.6g
Lipide: 7.2g
Carbohidrati: 22.8g
Fibre: 7g

Sânziana Mițurca

Coach de Nutriție

Tell Us What You Think
0Like0Love0Haha0Wow0Sad0Angry