Combinații alimentare corecte – partea a doua

Continuam cu variante de combinatii alimentare bune pentru sanatate si silueta care includ fructe, legume si leguminoase:

Fructele ar fi bine sa fie consumate ca atare, fara a fi combinate cu nimic altceva deoarece au timpul cel mai scurt de digestie si produc cel mai rapid nutrientii necesari celulelor.

Este bine sa consumam fructe doar cand avem stomacul gol, altfel ele vor ramane in stomac mult mai mult decat e nevoie si vor fermenta provocand balonare. Perioada ideala este cu 30 de minute inainte de masa sau la 2 ore dupa.

O alta caracteristica a fructelor este ca se impart, in functie de concentratia de fructoza pe care o contin, in 3 categorii:

🍇 fructe dulci (banane, curmale, smochine, soiuri de struguri dulci, papaya, kaki);

🍒 fructe sub-acide (mere, cirese, visine, afine, piersici, nectarine, mango, pere, prune, soiuri de struguri mai acrisori, dude, zmeura, mure);

🍊 fructe acide (lamai, limes, portocale, mandarine, clementine, grapefruit, ananas, rodii, kiwi, merisoare, fructul pasiunii).

Ideal este sa amestecam doar fructe din aceeasi categorie sau fructe dulci cu cele semi-acide sau fructe semi-acide cu cele acide. Combinatia dintre fructele dulci si cele acide este nepotrivita.

🍉 O categorie aparte de fructe o reprezinta pepenele: fie ca e rosu sau galben, acesta ar trebui consumat singur deoarece se digera mai repede decat restul fructelor.

🥦Legumele fara amidon pot fi combinate cu toate tipurile de alimentele (in afara de fructe) deoarece fibrele pe care le contin sustin o digestie buna si favorizează arderea grasimilor.

🥕Legumele care contin amidon (cartofi, pastarnacul, mazarea, morcov, dovleac) nu ar trebui combinate cu proteine deoarece acestea necesita, pentru digestie enzime alcaline, in timp ce proteinele au nevoie de acid clorhidric care va inhiba enzimele ducand la blocarea in stomac a legumelor care vor incepe sa fermenteze si vor duce la balonare si indigestie.

🥤Semintele de in fac o combinatie buna cu salatele si smoothie-urile deoarece ajuta la tratarea constipatiei si accelerarea digestiei. Pentru a avea efect si a nu trece nedigerate prin stomac, este recomandata rasnirea sau hidratarea lor.

🍲Leguminoasele (mazarea, fasolea, lintea, nautul si soia) sunt o combinatie de proteine si carbohidrați si se combina foarte bine cu legume (cu sau fara amidon), cu cerealele integrale si orezul brun (sursele de aminoacizi din cele doua categorii dau impreuna o proteina completa).

Gustarea mea de astazi consta intr-un smoothie de afine cu banana si apa (daca nu e suficient de dulce puteti adauga si o lingurita de miere).

Calcul caloric per portie (250ml):

Kcal: 180

Proteine: 2g

Lipide: 1g

Carbohidrati: 45g

Fibre: 7g

Sânziana Mițurca

Coach de Nutriție

Tell Us What You Think
0Like2Love0Haha0Wow0Sad0Angry