Combinații alimentare corecte – partea a treia

In ultima parte a combinatiilor alimentare corecte ne uitam la grasimi, desert si apa:

🥜 Nucile si semintele se combina bine cu legumele fara amidon (preferabil crude) si cu leguminoasele. Ele contin multe grasimi si aminoaciz esentiali in stare simpla si necesita un timp destul de lung de digerare, motiv pentru care profita de fibrele legumelor si prelungesc perioada de satietate.

🍮 Alimentele grase (uleiuri etc) se asociaza corect doar cu vegetalele. Este indicat sa se evite combinarea lor cu proteine sau cu alimentele bogate in amidon deoarece formeaza un bol alimentar indigest extrem de bogat in calorii goale (nu au nutrientii necesari pentru a putea fi utilizate de corp si se transforma in depozite de grasime).

🍨 Desertul de la finalul mesei incetineste digetia alimentelor consumate inainte deoarece zaharul,mierea,fructoza sau dextroxa inhiba secretia sucului gastric. Rezultatul este o balonarea si disconfortul.

😊 Apa ar trebui bauta cu cel putin 30 de minute inainte de masa sau la cel putin 30 de minute dupa, dar nu si in timpul mesei pentru ca diluează aciziii si enzimele din aparatul digestiv, incetinind astfel procesul de digestie. Bauta cu 30 de minute inainte de masa, hidrateaza organismul: stomacul, ficatul si celelalte organe interne sunt pregatite pentru a prelucra mancarea.

🍷In timpul mesei ar trebui evitat si consumul de alcool, bauturi carbogazoase sau sucuri deoarece inhiba productia de saliva si apar balonarea si crampele.

Gustarea mea de azi a fost un pumn de nuci proaspat sparte.

Calcul caloric per portie (30g):

Kcal: 195

Proteine: 4,5g

Lipide: 20g

Carbohidrati: 4g

Fibre: 2g

Sânziana Mițurca

Coach de Nutriție

Tell Us What You Think
0Like1Love0Haha0Wow0Sad0Angry