Combinații delicioase pentru prânz

Imi plac zilele cand masa de pranz este o surpriza delicioasa rezultata din amestecul unor ingediente salvate de la invechire de prin frigider sau dulapul-camara. Asa a aparut si urmatorul preparat care a fost atat de bun incat nu am vrut sa pastrez reteta doar pentru mine: penne din morcov si faina de linte rosie cu broccoli, rosii uscate, si crema de caju cu legume coapte.

Foarte usor de pregatit, acest fel de mancare este si extreme de nutritiv:

  • Pastele cu morcov si faina de linte rosie nu contin gluten, in schimb abunda in fibre (19g fibre la 100g de penne) si proteine (21 g) contribuind din plin la prevenirea constipatiei si sustinerea unui sistem digestiv sanatos.
  • Broccoli contine sulforafan, cu proprietati anticancerigene (atat prevenire, cat si tratament pentru cancerul de stomac, vezica, san, prostata, plaman, colon si piele). In plus, sustine sanatatea inimii prin stoparea inflamatiei peretilor arteriali, scaderea tensiunii arteriale si a inflamatiei tesuturilor, ajuta la eliminarea bacteriei Helicobacter pylori si contribuie la eliminarea toxinelor (inclusiv a aresenicului si pesticidelor).
  • Rosiile contin fitonutrienti si antioxidanti, care ne ajuta sa luptam cu radicalii liberi, sustin dezvoltarea celulelor sanatoase si stopeaza multiplicarea celor cancerigene.
  • Nucile de caju contin proteine, minerale precum cuprul, calciul, magneziul, fierul, fosforul, potasiul si zincul, vitamine (C, complexul B, E si K), acid oleic si grasimi monosaturate. Un alt avantaj al caju-ului este ca ne ajuta sa ne mentimem greutatea in limitele dorite datorita ratiei ideale de grasimi continute – 1:2:1- saturate: mononesaturate: polinesaturate, recomandata de specialisti ca fiind o metoda exceleta de mentinere a greutatii si de reducere a colesterolului.

Reteta pentru penne din morcov si faina de linte rosie cu broccoli, rosii uscate, busuioc si crema de caju cu legume coapte:

Ingrediente:

100g penne cu morcov si faina de linte rosie (puteti folosi orice tip de paste preferati)

6-7 buchetele de broccoli

10 buc de rosii uscate

3 linguri de crema de caju cu legume coapte (reteta)

sare si piper (dupa gust)

Mod de preparare:

1. Fierbem pastele conform indicatiilor de pe cutia lor.

2. Spalam bine broccoli si il gatim la abur 5-10 min.

3. Amestecam toate ingredientele si condimentam dupa gust.

Tip: puteti folosi orice condimente preferati (busuioc, patrunjel, praf de ardei iute, turmeric, etc)

Calcul caloric per portie (250g):

Kcal: 520 

Proteine: 30.6g 

Lipide: 18g

Carbohidrati: 102.1g 

Fibre: 24.35g

Sânziana Mițurca

Coach de Nutriție

Tell Us What You Think
0Like1Love0Haha0Wow0Sad0Angry