Cui nu îi place ciocolata să ridice mâna sus!

Partea minunata la ciocolata, pe langa gust, este ca are ca ingredient principal cacaoa, o adevarata sursa de bine pentru organism.

Cacaoa reprezinta semintele macinate ale fructului Arborelui de cacao.

  •  Este o sursa excelenta de proteine, grasimi, carbohidrati, fibre, fier, calciu, magneziu, vitamine B, C si E.
  • Boabele de cacao sunt surse bogate de flavonoide, valoroase pentru proprietatile lor puternic antioxidante (au de 20 ori mai multi antioxidanti decat afinele). Astfel, diminueaza riscul de aparitia a diabetului zaharat, a bolilor de inima sau a accidentului vascular cerebral, incetinind in acelasi timp procesul de imbatranire al organismului.
  • In plus, datorita continutului foarte mare de antioxidanti, cacaoa este un remediu natural perfect pentru repararea pielii, iar combinata cu miere sau iaurt, poate face minuni.
  • Cromul este un alt element benefic si cu pondere ridicata in boabele de cacao. Cromul ajuta la reglarea nivelului de zahar din sange, ajuta metabolismul, reduce poftele alimentare, regleaza grasimile si colesterolul si previne hipertensiunea.
  • Continutul ridicat de magneziu sustine buna functionare a creierului, inimii si sistemul digestiv (combate constipatia), ajuta la construirea unor oase puternice si a unei bune dispozitii.
  •  Si nu in ultimul rand, compusii din cacao stimuleaza si eliberarea de endorfina si serotonina, hormoni ai fericirii.

Cu multa fericire si fata inundata de zambet va povestesc despre desertul meu de azi: negresa cu nuci coapte si coaja de portocala, indulcita cu banane.

Reteta este urmatoarea: 100g de ulei de cocos si 80g de unt de arahide sarat se topesc pe baie-marin apoi se adauga peste 100g faina integrala de orez amestecata cu 150g de cacaoa. Amestecului i se adauga piureul de la 3 banane coapte bine, 50g de nuci coapte, coaja rasa de la o portocala si optional extract de vanilie (mie mi s-a parut suficient de aromata si fara). Se lasa la cuptor aproximativ 20 de minute (la cuptorul meu nu se poate regla nici temperatura, nici timp de coacere asa ca am lasat-o pana cand scobitoarea a iesit curata din prajitura).

Calcul caloric per portie (50g):

Kcal: 291

Proteine: 9,3g

Lipide: 19,5g

Carbohidrati: 17,2g

Fibre: 2,4g

Sânziana Mițurca

Coach de Nutriție

Tell Us What You Think
0Like1Love0Haha0Wow0Sad0Angry

0 Comment

Leave a comment