Gutui coapte cu miere și nucă

Carnoase, luminoase si rozalii, florile de gutui imi bucura fiecare primavara,  mai ales ca ma pot bucura de ele zilnic, admirandu-le in pomul din parcarea blocului. Imediat ce se scutura, incep emotiile. Numar cu drag fructele care apar printre frunze, le urmaresc cum cresc, isi schimba forma si culoarea. Toamna, pofta mea de a manca fructele “amarui, cu puf galben ca de pui” este atat de mare incat abia pot astepta sa se coaca bine.

Imi plac si crude, dar le prefer coapte in cuptor cu miere  si nuca.

Pe langa faptul ca sunt extrem de delicioase, gutuile au si multe beneficii pentru sanatate: amelioreaza afectiunile gastrointestinale datorita fibrelor care curata colonul de toxine si protejeaza membrana care captuseste stomacul; sunt bogate in vitamina C, intarindu-ne astfel imunitatea si ameliorand cistita.

Potasiul continut mentine tesiunea arteriale in parametrii normali, reducand riscul de afectiuni cardiace si de infarct. In plus, fierul, cuprul si zincul stimuleaza circulatia sanguina si oxigenarea intregului organism.

Cireasa de pe tort (desi vorbim despre gutui ) este ca au foarte putine calorii (57 kcal/100g), care, alaturi de fibrele ce faciliteaza digestia si mentin senzatia de satietate, ne ajuta sa ne mentinem supli si sanatosi.

Reteta pentru gutui coapte cu miere si nuca:

 Ingrediente:
2 gutui
2 lingurite de miere
20g nuca

 Mod de preparare:
1. Taiem gutuile in sferturi, le curatam cotorul si le coacem in cuptor timp de 15-25 de minute.

Tip: verificati-le constant cu ajutorul unei furculite pentru a vedea cand s-au inmuiat. Asta inseamna ca sunt gata.

2. Le lasam 5 minute sa se raceasca putin, apoi adaugam mierea si nucile.

Calcul caloric per portie (250g):
Kcal: 308
Proteine: 3.8g
Lipide: 13.2g
Carbohidrati: 48.6g
Fibre: 5.3g

Sânziana Mițurca

Coach de Nutriție

Tell Us What You Think
0Like0Love0Haha0Wow0Sad0Angry

0 Comment

Leave a comment