Investiția în viitor

Educația este una dintre cele mai rentabile investiții, pe care un stat poate să le facă spre beneficiul cetățenilor săi. Dincolo de investițiile în infrastructură, în comunicații, săli polivalente și stadioane, educația oferă cel mai bun randament, asigurând în același timp creșterea calității vieții și dezvoltarea economică viitoare a țării dispuse să facă această investiție.

În continuare voi prezenta doar câteva dintre datele statistice, care ne oferă o imagine clară a beneficiilor pe termen mediu și lung, oferite de investiția în educație.

Un an suplimentar de școală în cazul tinerelor mame reduce probabilitatea de mortalitate infantilă a copiilor lor cu 5% până la 10%.

Un copil cu o mamă alfabetizată are cu 50% mai multe șanse de a trăi dincolo de vârsta de cinci ani, și are de două ori mai multe șanse de a fi alfabetizat la rândul lui.

Fiecare Euro investit în extinderea duratei de școlarizare a copiilor cu un an, generează un câștig brut de 5 Euro persoanei în cauză. Fiecare an suplimentar de școală asigurat cetățenilor unui stat crește PIB-ul în medie cu 0,37%. Datele statistice anterioare fiind oferite de GPE – Transforming Education.

Iar la momentul actual, datorită pandemiei și a măsurilor luate de către guverne, un număr de aproximativ 1,1 miliarde de copii lipsesc de la școală (conform datelor UNESCO). 

România nu se poate sustrage din această imagine globală a învățământului. Și la noi, copii sunt privați de educație, iar măsurile adoptate de guvern până la acest moment sunt, în cel mai bun caz lipsite de viziune.

Nu există o strategie de digitalizare a învățământului, deși acest tip de educație a redus absenteismul școlar din SUA la jumătate într-un interval de 10 ani.

Nu există un grup de lucru dedicat stabilirii și implementării condițiilor de reluare a cursurilor în școli. Practic, la momentul actual, deși școlile urmează să se deschidă, guvernul adoptă ordonanțe de reglementare a timpului de lucru al părinților nevoiți să stea cu copiii acasă.

La această degringoladă se adaugă dorința guvernanților de a „pasa” răspunderea pentru siguranța copiilor și a școlilor în terenul părinților, obligându-i să semneze angajamente pe propria răspundere.

Nu are sens să mai revin asupra ironiei preocupărilor autorităților cu privire la măsurile de combatere a pandemiei de coronavirus, atâta timp cât în numeroase școli din România copiii riscă în continuare să moară înecați în haznaua din curtea școlii, care este intitulată cu emfază „grup sanitar”.

Imaginea învățământului de la momentul actual este o oglindă a societății în ansamblul ei: dezorientat, lipsit de viziune și de finanțare. Din păcate efectele acestei degringolade nu se vor simți imediat, ci numai după includerea (sau încercarea de includere) a actualei generații de elevi inadecvat educați într-un câmp de lucru devenit tot mai competitiv.

Economia globală are ca și motor de acționare școlile, universitățile, iar lipsa unei forțe de muncă înalt calificate ne va face imposibilă orice competiție cu noii giganți ai economiei mondiale: China și India.

Astfel, atragem din nou atenția asupra priorității zero a societății românești: ȘCOALA!

Dragi guvernanți, vă rugăm imperativ să faceți o excepție de la modul de gândire pe termen scurt și să vă aplecați asupra educației. Felul în care va arăta România în 10-20 de ani depinde de deciziile, pe care le luați acum! Încercați să oferiți o moștenire reală poporului și nu doar o tristă amintire, centrată pe jocuri de culise și de interse.

Remus Rădoiu

Publisher

Tell Us What You Think
0Like0Love0Haha0Wow0Sad0Angry

0 Comment

Leave a comment