Mangold – culoare și savoare

Zilele acestea tarabele din piete sunt pline de frunze cu tulpinile colorate, frumoase si apetisante. Este vorba despre mangold, cunoscut si ca sfecla pentru frunze sau sfecla elvetiana. Desi intalnim cuvantul sfecla in denumirea sa, mangoldul seamana la gust cu spanacul si poate fi considerat un aliment medicament datorita beneficiilor sale.

Este bogat in vitamine (K, A, E, B9 si C, ) minerale (fier, magneziu, potasiu, sodiu, fosfor, calciu), carbohidrati complecsi, celuloza, si antioxidanti.

☀️ Mineralele (calciu, magneziu si potasiu) reduc presiunea sangelui, eliminand sodiul din corp si ajutand arterele sa se dilate, avand beneficii pentru sistemul vascular: reducerea tensiunii arteriale si prevenirea bolilor cardiovasculare.

☀️ Vitamina K (o cana de frunze ofera de trei ori cantitatea zilnica recomandata de vitamina K), combinata cu calciu si magneziu sustine sanatatea oaselor.

☀️Tot vitamina K, combinata cu potasiu, este esentiala pentru buna functionare a creierului si sustinerea functiilor cognitive.

☀️ Fierul si cuprul stimuleaza producerea de celule rosii, prevenind astfel anemia.

☀️ Fibrele (celuloza) stimuleaza digestia si stabilizeaza nivelul de zaharuri din sange.

☀️ Antioxidantii (luteina, beta-caroten, zinc, betalaina si zeaxantina) neutralizeaza radicalii liberi, previn cancerul, mentin sanatatea ochilor (reducand riscul de degenerare maculara sau glaucom), au rol antiinflamator si detoxifiant.

Frunzele de mangold contin si oxalati care, in cantitate mare, se pot cristaliza și pot cauza calculii renali. Se recomanda gatirea lor pentru reducerea nivelului de oxalati.

Reteta de astazi este pentru mangold “aburit”😏 cu lamaie si ulei de masline, pe care l-am mancat ca garnitura, alaturi de chiftelule din linte.

 Ingrediente:

1 legatura de frunze de mangold

1 lingura de ulei de masline

zeama de la 1/2 lamaie

sare (dupa gust)

Mod de preparare:

1. Spalam bine frunzele si le taiem de pe tulpina.

2. Fierbem tulpinile timp de 5-7 minute, in timp ce frunzele le facem la bain marie (cu ajutorul unei site puse deasupra oalei in care fierb tulpinile si acoperite cu capac.)

3.Adaugam uleiul, zeama de lamaie si sarea.

Calcul caloric per portie (250g):

Kcal: 200

Proteine: 9g

Lipide: 19.7g

Carbohidrati: 19g

Fibre: 8.3g

Sânziana Mițurca

Coach de Nutriție

Tell Us What You Think
0Like0Love0Haha0Wow0Sad0Angry

0 Comment

Leave a comment