Cum ar fi sa savuram un desert delicious, sanatos si extrem de usor de preparat, din 4-5 ingrediente, in maximum 45 de minute? La fel de simplu cum am zice papanasi din mei.

O alternativa a cerealelor clasice si un aliment complet, meiul este o pseudo-cereala care ne ajuta sa ne imbunatatim digestia, sa ne mentinem greutatea sub control si pielea sanatoasa si luminoasa.

Inclus de catre specialistii in nutritie in lista de superalimente naturale pentru intarirea sanatatii, meiul are un continut ridicat de proteine, fibre, vitamine (A, C, B), minerale (potasiu, fosfor, magneziu, mangan, cupru) si antioxidanti. In plus, nu contine gluten fiind o varianta foarte buna pentru persoanele cu intoleranta la gluten.

Principalul sau beneficiu este ca sustine buna functionare a digestiei: datorita efectului alcalin poate fi utilizat cu succes in combaterea acidozei (excesul de acizi) din stomac, combatand astfel indigestia cronica, gazele, balonarile, greata, ulceratiile stomacale, respiratia urat mirositoare (semnul unei digestii slabe si al inmultirii bacteriilor) si hiperaciditatea.

Mai mult decat atat, meiul:
Ne protejeaza inima si stimuleaza productia naturala de insulina a organismului, previnind astfel aparitia diabetului, datorita continutului ridicat de magneziu;

 Scade nivelul colesterolului din sange prin reducerea trigliceridelor, prevenind astfel problemele cardiovasculare;

 Stimuleaza refacerea tesuturilor prin fosforul continut care joaca un rol esential in regenerarea celulara;

 Sustine eliminarea toxinelor din organism si ne ajuta sa ne mentinem greutatea in frau datorita fibrelor;

 Ne ajuta sa avem pielea ferma si elastica, precum si parul sanatos datorita lizinei si prolinei continute (aminoacizi), dar si a vitaminelor C si E.

Reteta pentru papanasi din mei

 Ingrediente:
1 cana de mei
3 linguri de pesmet
½ lingurita coaja de portocala
miere/sirop de artar/dulceata preferata (dupa gust)
un praf de sare

 Mod de preparare:
1. Hidratam meiul spalat bine in prealabil peste noapte.
2. Scurgem apa si spalam inca o data meiul, apoi il fierbem timp de 20 de minute in 3 parti de apa in care am adaugat un praf de sare.
3. Scurgem bine meiul fiert, il lasam la racit 15-20 de minute, apoi adaugam coaja de portocala si orice alte condimente ne fac cu ochiul .
4.Formam bilute pe care le dam prin pesmet si le “plouam”cu miere/sirop de artar/dulceata.

Calcul caloric per portie (5 papanasi – 100g):
Kcal: 175
Proteine: 4g
Lipide: 0.66g
Carbohidrati: 37.33g
Fibre: 1.9g

Sânziana Mițurca

Coach de Nutriție

Tell Us What You Think
0Like0Love0Haha0Wow0Sad0Angry