Pasta de curmale – o alternativă sănătoasă pentru zahăr

Tuturor ne place gustul dulce. Fie ca este vorba despre o prajitura cremoasa, o bautura aromata sau biscuitii pe care ii purtam in geanta, la un moment dat, in timpul zilei, mintea noastra se indreapta spre ele  si nu ne mai putem gandi la nimic altceva pana nu ne satisfacem pofta. Motivul este simplu: zaharul determina o eliberare masiva a dopaminei (un neurotransmitator care ajuta la controlarea centrilor de recompensa si placere ai creierului).

Insa zaharul nu este chiar cea mai buna idee, deoarece este un produs chimic, obtinut industrial, in care proportia de zaharoza se apropie de 100%. Arde complet in organism, 1g zahar furnizand 4 kcal, dar nici un alt nutrient, fapt pentru care este numit si calorie goala. 

In plus provoaca dependenta si poate fi regasit aproape in toate produsele procesate: dulciuri si bauturi carbogazoase – in care gustul lui este predominat si ne asteptam sa fie prezent, dar si in acele produse care nu sunt dulci si in care ii descoperim prezenta doar daca citim lista de ingrediente.
Astfel, intr-o zi ajungem sa consumam mult peste necesarul zilnic.

Printre efectele negative pe care le are asupra organismului nostru: imbatraneste pielea, ne strica dintii, suprasolicita ficatul, cauzeaza rezistenta la insulina si poate duce la diabet de tip II, este principala cauza a obezitatiii, atat la copii cat si la adulti. Si acestea sunt doar cateva dintre efectele nocive pe care le are asupra noastra.

Vestea buna este ca natura ne ofera alternative mai sanatoase pentru a ne astampara pofta de dulce. Una dintre ele o reprezinta curmalele, consumate ca atare sau sub forma de pasta de curmale.

Curmalele contin in medie 70% fructoza si glucoza in amestec la 100 de grame de fruct, insa au un indice glicemic scazut care nu are ca rezultat creșteri semnificative ale zaharului din sange. In plus contin minerale (mai ales fier, magneziu si seleniu), vitamine (A, D si complexul B), fibre si antioxidanti.

Au foarte multe beneficii: sunt usor de digerat iar zaharurile de buna calitate pe care acestea le contin se absorb lent la nivelul intestinului, regland astfel glicemia si protejand pancreasul, regleaza functionarea sistemului respirator, au actiune antiinfectioasa, nutritiva, antianemica, revitalizanta,
in timp ce antioxidantii lupta impotriva infectiilor si inflamatiilor.

Pasta din curmale se pregateste foarte usor si poate fi folosita ca indulcitor sau consumata ca atare, cu lingura, direct din borcan.

Reteta pasta de curmale:

 Ingrediente:
250g curmale fara samburi
½ pahar de apa

 Mod de preparare:
1.Hidratam curmalele timp de 4 ore.
2.Mixam curmalele cu apa, cu ajutorul unui blender pana obtinem o pasta omogena,

Tip: adaugati apa treptat pentru a putea controla consistenta pastei (puteti adauga mai multa sau mai putina, in functie de curmalele folosite).

Calcul caloric per portie (30g):
Kcal: 92.1
Proteine: 0.39g
Lipide: 0.06g
Carbohidrati: 22.29g
Fibre: 2.4g

Sânziana Mițurca

Coach de Nutriție

Tell Us What You Think
0Like0Love0Haha0Wow0Sad0Angry