Quinoa – un superaliment delicios și foarte sănătos

In ultimul timp am tot cautat variante de inlocuire a crutoanelor din salate cu alte ingrediente. Una dintre solutiile gasite a fost quinoa.

La inceput am avut emotii pentru ca mi se parea complicat de gatit, dar am descoperit ca se comporta exact ca orezul, dar este mult mai gustoasa si mult mai sanatoasa.

Desi face parte din familia cerealelor, quinoa este, de fapt, o samanta asa ca nu contine deloc gluten, este o sursa completa de proteine (contine toti cei 9 aminoacizi esentiali) si fibre alimentare (200 mg de quinoa contin 2,5 mg de fibre) esentiale pentru o digestie buna si pentru reducerea colesterolului. In plus, sprijina pierderea in greutate prin inducerea senzatiei de satietate, pe care o si mentine pentru o perioada indelungata.

Este important de mentionat ca vorbim totusi de un carbohidrat, deci portiile fac diferenta

Quinoa este considerata un superaliment:

  •  este bogata in vitaminele A, B, C si E, importante in functionarea metabolismului;
  • contine grasimi bune, cu un raport optim intre Omega-6 si Omega-3 care sustin imunitatea, dar si sanatatea creierului si a sistemului cardiovascular;
  •  contine minerale precum calciu, cupru, fier, magneziu, fosfor, potasiu si zinc;
  • abunda in fitosteroli, substante care contribuie la dezvoltarea musculara si combat stresul;
  • contine fenoli, antioxidanti care pot scadea riscul de cancer, diabet si obezitate;

Inainte de preparare, este important sa spalam bine quinoa in apa 1-2 minute pentru a indeparta saponinele, un fel de “sapun” natural cu care sunt acoperite semintele pentru a se proteja de daunatori si care ii dau un gust amarui. In plus, astfel este diminuat si nivelul de acid fitic, ce impiedica absorbtia nutrientilor.

Proportia este de 1 cana de quinoa la 2 cani de apa, iar timpul de fierbere este de 15-20 de minute, la foc mic.

Salata mea contine, pe langa quinoa, baby spanac, rucola, broccoli, fenicul, porumb si rosii uscate. Dressing-ul l-am facut din jumate de lingurita de mustar, jumatate de lingurita de miere, sare, putin otet de caise si ulei de masline.

Calcul caloric per portie (250g):

Kcal: 280

Proteine: 13g

Lipide: 14g

Carbohidrati: 30g

Fibre:14g

Sânziana Mițurca

Coach de Nutriție

Tell Us What You Think
0Like1Love0Haha0Wow0Sad0Angry