Rețeta pentru zilele când stăm mai mult în casă

Pentru ca zilele acestea stam in casa si facem mai putina miscare, ar fi ideal sa ne adaptam dieta si sa incercam sa consumam alimente cu mai putine calorii, usor de digerat si pline de nutrienti care sa ne ajute sa ne mentinem sanatosi, optimisti si supli.

Unul dintre aceste alimente este mazarea, o leguminoasa bogata in proteine, vitaminele A, B1, B6, C si K, cu un continut mare de fibre si unul redus de grasimi.

Pe langa gustul delicios si culoarea vesela, mazarea are multe beneficii pentru corpul nostru:

  •  Sustine sanatatea oaselor si a inimii datorita continutului ridicat de vitamina K (o cana furnizeaza 46% din necesarul zilnic);
  •  Ne ajuta in mentinerea unei greutati normale datorita unui continut scazut de calorii si a unuia ridicat de fibre (8 grame / cana, adica 36% din necesarul zilnic). Fibrele contribuie la mentinerea senzatiei de satietate pentru un timp indelungat si previn constipatia;
  • Are proprietati antiinflamatorii si contribuie la sanatatea vaselor de sange. Acest lucru este datorat cantitatilor generoase de vitamine (precum vitamina B1 si acidul folic, vitaminele B2, B3 si B6) care reduc nivelurile homocisteinei (o toxina periculoasa pentru organism) – un factor de risc pentru bolile cardiovasculare;
  • Ajuta la prevenirea semnelor imbatranirii premature si imbunatatesc aspectul tenului datorita cantitatilor mari de antioxidanti (catehine si flavonoizi);
  •  Contine fier (o cana de mazare contine 14% din necesarul zilnic), proteine (8 grame / cana, 1/7 din necesarul zilnic ) si mangan (22% din necesarul zilnic / cana), un micronutrient vital, necesar pentru sanatatea oaselor si reglarea glicemiei.

Pentru pranz am pregatit un piure de mazare cu chiftelute de dovlecei.  Am fiert mazarea, am pasat-o si am adaugat 1 lingura de ulei de masline, sare, zeama de la jumatate de lamaie si putina coaja de lamaie pentru aroma. Pentru chiftelute am folosit dovlecel ras, 2 linguri de faina de seminte de in, mix de seminte, 1 lingura de faina integrala, sare si piper. Le-am copt in cuptor timp de aproximativ 30 de minute.

Calcul caloric per portie piure de mazare (200g):

Kcal: 248

Proteine: 10.8g

Lipide: 10.4g

Carbohidrati: 31.2g

Fibre: 11g

Sânziana Mițurca

Coach de Nutriție

Tell Us What You Think
0Like0Love0Haha0Wow0Sad0Angry

0 Comment

Leave a comment