Spanacul – vestitorul verdețurilor de primăvară

Supa crema de spanac a fost o alta mancare delicioasa pe care o putem pregati primavara. De mic copil stiu ca spanacul este bun si te face puternic, asa ca pe Popeye Marinarul. Cu siguranta asa este, insa, contrar opiniei generale, nu fierul este componenta de baza care ii da spanacului proprietatile benefice, ci o serie de alte vitamine precum B1, B2, B6, B9, C, E si K, alaturi de caroten, protide, luteina, acid folic si multa clorofila. Contine si fier doar ca nu in cantitati asa de mari cum se crede.

Spanacul are multe beneficii pentru sanatate:

  •  Imbunatateste vederea prin continutul de betacaroten, luteina (antioxidanti) si vitamina A;
  • Scade tensiunea arteriala datorita potasiului si acidului folic care, in plus, contribuie si la relaxarea vaselor de sange si a arterelor;
  • Accelereaza metabolismul -> proteinele continute sunt transformate foarte repede in aminoacizi punand astfel in miscare metabolismul. In plus, este satios, estompand poftele si foamea si ajutand la slabit;
  • Mentine parul si piele hidratate datorita cantitatilor mari de vitamina A, necesara pentru producerea de uleiuri naturale care mentin parul hidratat. Pe langa aceasta, vitamina C, care este absolut necesara pentru producerea de colagen, ne ajuta sa avem atat parul, cat si pielea frumoase si sanatoase.

Din punct de vedere al contraindicatiilor, spanacul trebuie evitat cu cei cu litiaza oxalica, renala sau biliara.

Reteta pentru supa crema de spanac: 2 cartofi albi, 1 morcov, 1/2 telina, 1 patrunjel si 1 ceapa se pun la fiert cu putina sare. Cand sunt aproape fierte se adauga 500g de spanac proaspat si 2 catei de usturoi. Se mai lasa 10 -15 minute la foc mediu. La final se paseaza compozitia si se adauga 1,2 linguri de ulei de masline.

Calcul caloric per portie (250g):

Kcal: 160

Proteine: 5.2g

Lipide: 9g

Carbohidrati: 17g

Fibre: 5.2g

Sânziana Mițurca

Coach de Nutriție

Tell Us What You Think
0Like0Love0Haha0Wow0Sad0Angry