Ștevia – darul primăverii pentru sănătatea noastră

Si astazi este tot despre o bucurie a primaverii  si anume minunata stevie. O putem gasi in piete, alaturi de alte verdeturi, sau o putem culege chiar noi deoarece creste singura pe pasuni sau in gradini.

Ca toate verdeturile vesele care coloreaza pamantul primavara, si stevia este plina de vitamine si minerale, printre care: vitamina C, vitamina A, vitamina E, vitamina K, potasiu, magneziu, calciu, zinc, fier si fibre. In plus este saraca in calorii, fiind indicata persoanelor care doresc sa slabeasca.

  •  Datorita continutului ridicat de fibre ajuta organismul in procesul de digestie, prevenind constipatia, favorizand eliminarea toxinelor si imbunatatind tranzitul intestinal. In plus, contribuie la reducerea colesterolului total din organism, protejand astfel sanatatea inimii si reducand sansele de ateroscleroza, infarct miocardic sau accidente vasculare cerebrale.
  •  Este bogata in antioxidanti, eficienti in combaterea radicalilor liberi din organism care ajuta la prevenirea cancerului.
  • Are capacitatea de a regla nivelul de zahar din sange determinand scaderea glicemiei, fiind indicata persoanelor cu diabet si a celor care lupta cu obezitatea.
  • Fierul continut stimuleaza productia de celule rosii, previne anemia, creste circulatia, stimuleaza nivelul de oxigen din organism si cresterea parului, creste nivelul de energie si accelereaza procesul de vindecare.
  • Vitamina C stimuleaza sistemul imunitar si are rol antiinflamator si antibacterian, iar vitamina A imbunatateste vederea. Tot vitaminele A si C o transforma intr-un aliat pentru sanatatea pielii noastre; zdobita, stevia poate fi folosita pe post de compresa pentru tratarea infectiilor de la nivelul pielii.

Totusi, stevia ar trebui consumata cu moderatie datorita continutului crescut de acid oxalic si ar trebui evitata de gravide, persoanele cu aciditate gastrica ridicata, gastrita, sau cu o boala a rinichilor.

Reteta de astazi este simpla si extrem de gustoasa: stevie cu orez integral.

Am folosit 150g de orez integral, 2 legaturi mari de stevie (aprox 300g), 1 ceapa, 1/2 de ardei rosu taiat cubulete si 1/2 cana de suc de rosii, 1 lingura de ulei de floarea soarelui, sare si piper. Ceapa, ardeiul si uleiul se gatesc pe foc aprox 5 minute, se adauga orezul, stevia (oparita in prealabil), sucul de rosii (combinat cu 1 cana de apa), sarea si piperul si se baga la cuptor timp de 20 -30 de minute (pana se face orezul). Se mai lasa cateva minute scos din cuptor pana orezul absoarbe tot sosul.

Calcul caloric per portie (250g):

Kcal: 146

Proteine: 4.6g

Lipide: 5.2g

Carbohidrati: 21g

Fibre: 5g

Sânziana Mițurca

Coach de Nutriție

Tell Us What You Think
1Like0Love1Haha0Wow0Sad0Angry

0 Comment

Leave a comment