Truffe vegane cu unt de arahide, cacao și miros de portocale

Arahidele sau alunele de pamant se numara printre gustarile noastre preferate si la indemana oricand. Prajite, coapte, cu diverse arome, simple, sau sub forma de unt, arahidele sunt aromate, crocante si foarte gustoase, insa, multi dintre noi, avem mare grija la cantitatea consumata pentru ca sunt, totusi, alune si ingrasa. 

Oare chiar asa este? 

Surprizele abia acum urmeaza:  arahidele sunt, de fapt, o specie de plante ale carei fructe se coc in sol, facand parte din categoria leguminoaselor.

Sunt o sursa importanta de proteine, carbohidrati complecsi, acizi grasi mono si polinesaturati, vitamine (complexul B, A, C si E), minerale (calciu, magneziu, potasiu, fier, zinc, cupru, mangan si seleniu) si antioxidanti.

🥜 28 grame de arahide contin 7 g de proteine, aproximativ 14% din doza zilnică recomandată. Proteinele sunt transformate in aminoacizi fiind folosite pentru repararea celulara, dar si pentru regenerarea celulelor.

🥜 Continutul de acizi grasi (mononesaturati – 49% si polinesaturati – 32%) le transforma in aliati de nadejde care contribuie la diminuarea nivelului ridicat al colesterolului rau (LDL), jucand un rol important in sustinerea sanatatii inimii.

🥜 Continutul ridicat de acizi grasi contribuie si la micsorarea rezistentei la insulina, reducand astfel riscul de a dezvolta diabet de tip 2.

🥜 Vitamina A are efecte benefice asupra vederii, vitamina E previne depunerea grasimilor pe artere, in timp ce vitamina C intareste sistemul imunitar.

🥜 Complexul de vitamine B (acidul folic, niacina, riboflavina) precum si antioxidantii (printre care resveratrolul) au un rol important in prevenirea anumitor boli (precum cancerul, Alzheimer-ul, bolile cardiace sau afectiunile virale), ajuta la crestere si la transformarea nutrientilor (in special a carbohidratilor) in energie.

🥜 Desi au un continut caloric ridicat (567 kcal/100g), arahidele ne ajuta si in lupta cu kilogramele in plus deoarece mentin senzatia de satietate pentru a perioada lunga de timp, reducand astfel rontaielile constante din timpul zilei.

Reteta de astazi este pentru truffe vegane cu unt de arahide, cacao si coaja de portocale.😍

 Ingrediente:

1/2 cana de arahide raw

2-3 linguri de cacao – cantitatea depinde de cat de puternic vreti sa fie gustul de cacao

2 linguri faina de cocos

6-8 curmale (hidratate 4 ore in avans) – cantitatea deinde de cat de dulci vreti sa iasa

1 lingurita esenta de vanilie

1 lingurita de coaja de portocale

Mod de preparare:

1. Rumenim arahidele intr-o tigaie sau tava timp de 5 minute amestecand incontinuu ca sa nu se arda.

2. Mixam arahidele cu ajutorul blenderului pana obtinem untul de arahide.

Tip: adaugati apa in cazul in care compozitia este prea groasa (adaugati-o treptat, masurand cu lingura). Ar trebui sa aiba consistenta moale, dar sa nu curga.

3. Adaugam restul de ingrediente si mixam pana se omogenizeaza.

4. Formam bobite pe care le racim in frigider timp de min. 2 ore inainte de a le consuma.

Calcul caloric per 2 truffe (50g):

Kcal: 224

Proteine: 12g

Lipide: 13g

Carbohidrati: 20g

Fibre: 10g

Sânziana Mițurca

Coach de Nutriție

Tell Us What You Think
0Like1Love0Haha0Wow0Sad0Angry