Vitamina soarelui – beneficii și surse

Zilele acestea, cand ne bucuram de soare 🌞 mai mult privindu-l prin geam, este important sa avem grija sa ne asiguram doza zilnica de vitamina D care, in mod normal, este produsa de corpul nostru atunci cand ne expunem pielea la lumina soarelui.

Lipsa acestei vitamine poate duce la stari de oboseala, anxietate, depresie, scaderea imunitatii sau dureri la nivelul muschilor si oaselor datorita absorbtiei necorespunzatoare a calciului (care este sustinut de vitamina D).

Cateva sfaturi pentru asigurarea vitaminei D:

🌞 Incercati sa petreceti intre 10 si 15 minute la soare, in intervalul 10 si 15 cand razele sunt mai puternice. Iesiti in curte (daca aveti 😉), udati florile de la balcon sau pur si simplu bucurati-va de linistea de afara.

🥚 Consumati zilnic cel putin unul dintre urmatoarele alimente (surse bune de vitamina D): peste gras, ulei de peste, ficat, carne roșie, lapte, galbenus de ou, ciuperci sau portocale zilnic.

☺️Puteti folosi si suplimente de vitamina D (doza zilnica recomandata: 600 unitati pentru adulti, 1000, pentru copii si 800, pentru persoanele in varsta). In general, vitamina D ar trebui asociata cu vitamina K2 deoarece aceasta din urma sustine buna fixare a calciului in oase, coagularea sangelui si functionarea corecta a muschilor scheletului si inimii.

Astazi eu mi-am luat vitamina D dintr-o tocanita de ciuperci cu salata verde. Pe langa vitamina D, acestea sunt o sursa valoroasa de fibre si vitamine B, minerale esentiale (potasiu, cupru, fier, fosfor si seleniu), fara nici un fel de grasime, zahar ori sare.

Un alt beneficiu este ca au peste 90% apa, ajutandu-ne sa ne simtim satui cu un numar redus de calorii.

Am folosit ciuperci champignon pe care le-am pus in tigaie cu putin ulei de floarea soarelui, 2 cepe verzi,1 usturoi, sare si piper. Nu am adaugat apa deloc pentru ca isi lasa ele. In aproximativ 10 minute au fost gata (pana le-a secat apa). Am adaugat o mana buna de patrunjel tocat si le-am mancat alaturi de o salata.

Calcul caloric per portie de ciuperci (200g):

Kcal:150

Proteine: 5g

Lipide: 12g

Carbohidrati: 14g

Fibre: 6g

Sânziana Mițurca

Coach de Nutriție

Tell Us What You Think
0Like1Love0Haha0Wow0Sad0Angry

0 Comment

Leave a comment